Žinantis pasiekia daugiau
 
 
 
Galimybės piliečiams path_arrow Ginti vartotojų teises

Ginti vartotojų teises

 

   

 

Vartotojų apsaugos politika siekiama saugoti vartotojų sveikatą ir ekonominius interesus, taip pat užtikrinama jų teisė į informaciją bei teisė burtis į organizacijas savo interesams ginti. Vartotojų teisių gynimą ES pradėjo akcentuoti 7-ajame dešimtmetyje, o dar daugiau dėmesio jam skirta pradėjus kurti bendrosios rinkos programą. 1989 m. buvo įkurta nepriklausoma vartotojų apsaugos politikos paslaugų institucija ir nuo to laiko vartotojų apsaugos srityje daug nuveikta.


Šiuo metu vartotojams garantuojamos teisės perkant valstybėse narėse ar perkant internetu. Pavyzdžiui, jei ES šalyje narėje pirktos prekės turi defektą arba neatitinka savo aprašo, per dvejus metus nuo jų įsigijimo jos gali būti pataisytos arba pakeistos (yra tam tikrų apribojimų). Be to, per 7 dienas prekės gali būti grąžintos ir be priežasties (taip pat atsižvelgiant į kai kuriuos apribojimus).

 

Vartotojai turi teisę gauti visą reikiamą informaciją apie perkamas prekes ir paslaugas. Atskiros garantijos taikomos maisto produktams.

 

VARTOTOJŲ TEISIŲ GYNIMO priemonės

Vartotojų teises padeda ginti Europos vartotojų centrų tinklas – ECC-Net, kurio atstovybė veikia ir Lietuvoje. Lietuvoje veikia ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.

 

Svarbus vartotojų apsaugos srityje yra Neteisminių finansinių ginčų sprendimo tinklas – Fin-Net. Šio tinklo, 2001 m. Komisijos iniciatyva įkurto tinklo užduotis – spręsti nesutarimus, iškylančius tarp vartotojų ir finansinių paslaugų teikėjų (bankų, draudimų kompanijų ir kitų finansinių institucijų). Į šį tinklą galima kreiptis, jei vartotojai nusivilia kitose valstybėse narėse suteiktomis finansinėmis paslaugomis.

 

Informacija atnaujinta: 2012.10.04 17:12